Friday 11 December 2015

Journey

Assalamualaikum , I just wanna share few of my 2015 journey here. At first, I can't believe what I've achieved now.

Tahun ni sangat mencabar bagi aku, perjalanan bermula dari tamatnya zaman persekolahan. Inshaallah satu hari nanti aku dapat sambung memana, after habis je spm, aku terus mulakan hidup bekerja, tapi kerja tuh tak disupport oleh family aku, the job is carwash.

Carwash, always dipandang rendah oleh masyarakat sekeliling tapi diorang tak tahu, dari carwash ni kita dapat belajar the way to polish a car, know the car's weakness and dari carwash kita boleh terus jadi salesman . Dari situ kita belajar promo barang yg kita ada. The benefit are at the future, kita boleh jadi confident tuk promote our business.

Polishing pulak boleh diteruskan pada job cat kereta. And dari kedai cat kita belajar camne nak spray kete tuh. Cara nak bukak parts of the car to spray. After finishing spray akan ada polishing. So why perlu dipandang rendah pada worker mcm kitorang yg bekerja dekat carwash.

Selain dari kerja, mula lah hidup baru sebagai satu keluarga baru, pada tahun ni jugak aku dah kahwin. Dah kawin kene lah work harder to achieve a happy family. Sampai sekarang aku kumpul duit tuk beli moto, kereta dan sewa rumah. Now baru nak beli moto. Kereta and rumah maybe tahun 2016/17. Sekarang dah berkeluarga kene lebih matang hadapi masalah, masalah keluarga memang ada, tipu lah takde. Tapi kita kene berusaha lah tuk capai kesejahteraan tuh.

Buat masa ni, ni je lah yang aku akn share with you all. Maybe few week later I'll update this topic.

Share your opinion on comments below.

No comments:

Post a Comment